GO YOUR OWN WAY...

JAG MÅSTE BÖRJA PENSIONSPARA...

idag har farmor och farfar varit och hälsat på mig :) de har inte varit här sedan jag hade inflyttningsmiddag. nu har jag ju bott här i 5 månader. jag böd dem på hembakade bullar och muffins. jättegott!

sen gick vi till banken och förde över min "förmögenhet" till ett bättre konto med mer ränta. farmor har satt in pengar varje månad sedan jag var liten, som jag ska använda till nåt vettigt i framtiden. förmodligen gesällbrev.

när jag var på banken insåg jag att jag borde ta tag i det här med att pensionspara. fast det känns ju så väldigt avlägset med pension. jag är ju inte ens 20 år... men om jag börjar i tid kanske jag är miljonär när jag är 65 (om jag blir 65... ingen som vet).

jag har lagat jättegod middag idag också :) FLYGANDE JACOB! jag känner att  jag faktiskt kan utnämna mej själv till kock, så god mat som jag lagar. haha! synd bara att man får äta ensam... nu blir det flygande jacob resten av veckan. nej inte riktigt, fast det blev väldigt mycket över som jag lagt i frysen. bra att ha när man inte orkar eller hinner laga nån mat...

nu sitter jag i min sköna soffa och har ingenting att göra. det är mörkt ute, simon är och tränar, jag hatar tv, boken jag läser är seg och det känns som att allt går emot mej. så det enda jag kom på att göra var att skriva ännu ett ointressant inlägg i min blogg. fast nu har jag ont i huvet... och får snart fyrkantíga ögon....

/martina
- tråkigt, mörkt och ensamt...

Kommentarer
Postat av: sandra

hur mkt ska du spara?..har med funderat på det..mvh sandra h

2007-09-26 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0