utflykt - kalmar

idag har vi varit på utflykt, jag, lina, linas syster emma och hennes kompis malin. denna gången i kalmar "city" och på ikea.

dagen började med en runda på stan. kändes som man provade mycket, men handlade mindre... finns ju inte så mycket mer än tråkiga reakläder som blivit över sen flera år tillbaka. har i alla fall inhandlat ett par svarta jeans (som jag verkligen inte behövde), tre sommar toppar (svart, vit, gul), ett gult linne och ett sov linne med matchande trosor, wiho!

sen bar det av mot ikea. fast blev dock en liten omväg, hittade ju först inte ut ur den eländiga staden... men tillslut så! på vägen till ikea så såg vi en bil som körde på ett rådjur! det var jätteläskigt! det låg där och sprattlade... så en man kom och hjälpte till, slog ihjäl det med en planka. stackars! väl framme på ikea, så sprang vi rakt  igenom allt för att snabbt komma till restaurangen och äta. blev biff a la lindström för min del. riktigt gott faktiskt. fast man var ju ganska hungrig också... sen gick vi tillbaks till början igen och tog hela varvet från början. det enda jag inhandlade var ett paket med galgar... har nog aldrig nånsin handlat så lite på ikea.


tack för idag flickor! mycket trevligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0