13 dagar kvar!

idag är det den 10 december, nobeldagen dessutom. som om det skulle vara nåt speciellt? upptäckte det bara av en ren slump den här gången... känns ganska oviktigt faktiskt. jag kokmer ändå aldrig få nåt nobelpris! haha.

det är också 13 dagar kvar till min 20-årsdag idag :) wohoo! snart är det dags att bli vuxen på riktigt! börjar känna en viss press. fast  jag flyr ju i och för sej landet nästan direkt efter, så hinner nog inte leva så mycket vuxenliv innan resan. för i the land down under tänker jag minsan inte vara vuxen! då ska jag ju leva livet och bara ha hur kul som helst :) för det har jag bestämt.

eftersom det är 13 dagar till min stora dag, så innebär det ju också att det är 14 dagar kvar till julafton. åhh, den där julen. jag sitter faktiskt här och lyssnar på julmusik. försöker  verkligen att komma i julstämning. musiken är nog det allra bästa med julen tror jag. jag bara älskar julmusik! det är mysigt på nåt vis. såg precis blossa-glögg-reklamen på tv! det är också jul! B-L-O-S-S-A, glöggen heter blossa! vem kan inte den? :)

nu börjar julen på jobbet. stressen har redan kommit för ett smygbesök. snart är det dags på allvar. jobb jobb jobb. och lite sömn, sen jobb igen. uppe i varv dygnet runt. alltid lika skönt när  det väl är över... min födelsedag brukar vara en lättnadens kväll. jag brukar vara så trött att jag bara vill sitta ner och ha det helt tyst runtomkring... oj, det var visst ett önsketänkande. för när man kommer hem så blir det allt annat än lugn och ro. då ska man ju vara social och trevlig! man måste ju tycka det är kul att ha kalas. wiho... nej, jag vill mest bara få ta det lugnt. fast eftersom jag fyller 20 hela år så lär det väl bli lite fest-kalas för släkten ändå. ska faktiskt vara hemma i min lägenhet :) men sen jobbar jag ju julafton det här året. ser lite fram emot det. har hört att alla är så snälla och glada då. blir nog en rolig dag på mitt kära jobb :)

att det alltid ska spåra ur när jag ska skriva nåt enkelt... man kommer in på sidovägar och så blir det en massa mer än vad man tänkt sej. konstigt. dumt till och med. för vem orkar läsa vad jag funderar på? tell me...

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0