ULLARED today.

ROAD TRIP MED LINA, MARTINA, VICKE OCH EMMA

klockan sju imorse bar det av mot ULLARED. enligt eniro skulle det ta ca. 3,5 timmar och vara 25 mil lite drygt. tycker eniros vägbeskrivning var lite väl kringelikrogig, in i växjö och snurra, sen lite hit och lite dit. men tack vara vickes och mitt fantastiska engagemang i kartläsningen gick det strålande! jag tror faktiskt jag skulle satsat på att bli kartläsare på heltid :) HAHA! efter ungefär fyra timmar och en fika+kissepaus så var vi äntligen framme i ullaaaareeed! jag har inte varit där sen jag var så liten att jag inte minns nånting. men det var stort och massvis med galet billiga grejer! vi måste ha gått omkring där inne i typ 4-5 timmar sådär. iiihhhh! HELT GALET! det fanns ju verkligen allt, till och med vhs videofilmer. jag tror fakyiskt inte att jag har sett nåt så stort varuhus med ett så stort utbud av allt möjligt. men det var faktiskt skoj :) vi racade runt med våra kundvagnar alla fyra, bland alla andra människor som också hade kundvagnar. det var KAOS. de borde faktiskt göra en fram- och en tillbaka fil i de stora gångarna. folk parkerar ju hej vilt.

jag måste bara få beröma deras väldigt bra system till provrummen. man fick max ta med 7 plagg in. innan man gick in fick man visa antalet så fick man en bricka med streckkoder där de scannade in hur många plagg man tagit med sig. på brickan stod ett nummer på vilken provhytt man blivit tilldelad. och när man var klar scannade de ut en och man fick hänga de kläder som man inte ville ha på ett band där de åkte iväg nånstans för att sedan bli rätt utplacerade igen. SMART tycker jag. storlekarna på kläderna var däremot lite underliga. vissa S var jättestora och vissa pyttesmå. men det är väl lite det som är ullaredgrejen vad jag har förstått. kändes som man hade behövt vara allt utom "smal" om man ville hitta kläder i rätt storlek. de flesta plaggen fanns i massvis i storlekarna M, L, XL.

runtomkring just "GEKÅS ULLARED" fanns ju massvis med affärer och outlets. men orkade vi gå in och kolla i alla dem efter den långa och intensiva shoppingturen inne i varuhuset?! SVAR: NEJ! emma och jag smet in i en skoaffär där jag hittade två par superfina och billiga skor! jag blev så lycklig :)

inhandlat idag blev: strumpor, 2 ögonskuggor, roliga trosor, 3 tröjor, tejp, sahara hotnights senaste platta, 2 pilbollar, sjyssta blockljus till mig och mamma, kalsonger och ett plånboksetui till min simon. + två par skor!

jag vill faktiskt påstå att just idag var ullared i alla fall en riktig höjdare! fast man får hålla koll på sig själv, blir lätt galen när allt är så otroligt billigt! ett stort + för dagens utflykt! tack mina vänner.

nöjd & belåten, fast trött!
äntligen hemma igen strax innan 21.. phuu.

/martina
- godnatt och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0