sista natten i karlskrona innan avfärd...

här sitter jag, klarvaken med tusen tankar i huvet. har jag verkligen packat ner allt nu? oron är stor... och väskan väger för mycket! här har jag pressat ner allt som jag verkligen ha med mej, och så visar vågen 4 kilo för mycket! åhh! hoppas de är snälla på kontrollen så min röda väska får glida igenom utan problem med övervikt... annars får jag väl packa om och slänga ut shampoo och liknande. handbagaget då? bara datorn väger ju 3 kg, så det får inte plats mycket annat... får försöka prioritera. åhh vad det är svårt att hålla de där 20 respektive 5 kilona!

har varit ute på aspö en runda idag. hälsat på mormor och morfar för att säga hejdå. kändes bra att träffa dem innan och få prata lite. kommer sakna min fina släkt. har ju alltid haft alla så nära, men nu kommer jag att vara ett havt jordklot ifrån dem. konstigt... riktigt konstigt. men så fantastsikt häftigt!

när jag gick hem från färjan insåg jag att det var sista gången jag gick ronnebygatan upp, det kommande halvåret. allt jag ser varje dag kommer vara så långt bort. allt jag känner till och kan utantill, det kommer vara så obetydligt när jag är på andra sidan jorden... allt kommer vara nytt och ovanligt. det kommer vara så mycket att lära! men jag ser fram emot det! ett nytt land och såklart nya erfarenheter!

nu blir det sista natten som jag sover i min säng här i karlskrona... KONSTIGT! sista natten jag tillbringar i min älskade lägenhet... kommer sakna mitt underbara hem! :) men jag kommer ju tillbaks!

måste försöka sova lite. är mycket att tänka på, och en stor dag imorgon, följt av en ännu större och viktigare dag på lördag. så godnatt! imorgon bär det av mot malmö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0