AUSTRALIEN

surprise surprise!image84

i början av januari åker jag till SYDNEY, australien! har fått äran till den stora chansen att jobba som florist på ett företag där i 6 månader.

orkar inte dra storyn om hur jag fick förfrågan och hur jobbet blev mitt. nån annan gång kanske... inte.

inte långt kvar, bara två månader. snart bär det av!

och jag som aldrig har flygit flygplan!!! det tar ett och ett halvt dygn att åka till sydney. det är rätt länge. sen har jag ju aldrig varit i nån större stad än göteborg, eller berlin har jag ju i och för sej varit i också, och i köpenhamn. men sydney är ju MONSTERSTORT! helt galet. tänk att lilla jag ska åka till AUSTRALIEN! wohooo!

jag åker faktiskt inte riktigt helt själv. en tjej från tredje året på floristprogrammet ska åka dit och göra sin praktik. egentligen med start i februari, fast hon har visst fått tillstånd av skolan att åka ner tidigare med mej. kan ju vara rätt skönt att ha nån lika oerfaren flygare vid sin sida :) fast hon stannar bara i 11 veckor.

tänk hur bra jag kommer bli på engelska! och hur brun jag kommer bli! just nu är det vår i australien, bara 25-30 grader. tänk vilken sommar det kommer vara när vi kommer! nästan smältvarning. sen kommer man ju lagom hem till den svenska sommaren. rätt sjysst bränna att flasha med då. vänta ni bara! :)

jag ska klappa kängurur och titta på koalor och hålla mej borta från dingos och kanske lära mej surfa och snorkla bland korallreven, kanske ser jag en haj? jag ska göra en väldig massa spännande saker! :)

LÄNGTAR!!!

image83
(en liten del av den "lilla" staden sydney)

Kommentarer
Postat av: sandra

gud va kul grattis :D

2007-11-08 @ 19:08:44
URL: http://Saandrras.blogg.se
Postat av: Maria

men shit vad häftigt! grattis till det! nervöst? :)

2007-11-08 @ 19:22:53
URL: http://killaparty.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ooooh, din fubbis! Jag kommer SAKNA dig såååå mkt! våga man verkligen släppa igen martina på ett sånt här stort äventyr? :O vettifan asså ;D GRATTIS DARLING!

2007-11-13 @ 12:09:10
URL: http://yesss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0