tänk, tänk...

TILLBAKS TILL VERKLIGHETEN...

då var mina 10 dagars semester slut och jag är tillbaks på jobbet igen sedan i måndags. det blev verkligen en mjukstart då jag bara jobbade måndag och tisdag, sedan ledig igen onsdag, torsdag, fredag och lördag. ganska skönt faktiskt, med tanke på att jag ska jobba söndag-söndag med en dags ledigt. får ladda upp riktigt med kraft och energi nu innan verkligheten börjar. veckorna bara rullar på och snart är det jul igen...
 
jag kan fortfarande inte förstå hur tiden kan gå så otroligt fort?! det är ju som om det senaste året ,från det att jag började jobba, har sprungit förbi på rekordtid. jag börjar känna paniken inför framtiden! kan man inte få pausa bara i en vecka eller två, så att man har en chans att hinna med lite av det man verkligen vill göra. jag tror att jag ska bli troende i nån religion där man har ett nästa liv. ett liv där man inte behövde arbeta för att överleva. man skulle bara få göra saker som man ville. som ett paradis typ. jag skulle bli tuff och stark och resa mycket och lära mej att prata konstiga språk och kunna ta fina bilder på lite allt möjlit och bli vacker och kanske bli modell och såklart bli världens bästa florist och tävla mera och göra en massa andra fantastiska saker som jag aldrig kommer att hinna med eller vara tillräcklig för.. äsch, det funkar ju inte, det kommer inte att finnas ett sånt ställe, jag får väl stanna där jag är och fortsätta som det börjat...

SLUTA DEPPA, det hjälper inte.

/martina
- tillfälligt avbrott, tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0