malmöfestivalen

FREDAG LÖRDAG SÖNDAG

helgen i storstaden har varit kanonbra. fredagen bjöd på mysig förfest på en picknickfilt med massor av snacks vid mölleplatsen. jag, kerstin, maria och hennes jobbarkompis nina. hur knäppt är det inte att man träffar en tjej som bott i karlskrona, som är bra kompis med min bästa kompis pojkvän?! nina hade varit kökschef på max där malyns kille jobbar. så de kände varandra jätteväl. helkonstigt att jag träffade henne i malmö som är så stort. just nu jobbar hon ihop med maria, kerstins kompis.

under  tiden vi satt på vår lilla picknickfilt så kom det två tjejer som vi skulle gissat på var runt 18 års åldern. de började snacka lite med oss och undrade vad vi sysslade med och hur gamla vi var. min moster är 28, jag 19, maria 25 och nina 21. de blev helt chockade och tyckte att vi var jättegamla. speciellt kerstin, hur kunde hon vara såååå gammal?!  föddp på 70-talet!! de själva var 15 och 16 år. till och med jag kände mig vrålgammal i deras närvaro! men ganska skoj att prata med två små tjejer som fortfarande har så mycket framför sig. tänk när man skulle börja på gymnasiet.. det var ju så himla längesen nu. JAG KÄNNER MIG GAMMAL!

åter till festivalsnacket. kvällens konsert blev slagsmålsklubben och nåt lugnare mer instrumentalt band som kerstin ville se. SMK var som alltid lika blippbloppiga så man blev alldeles full av energi för att hoppa runt. det kändes dock inte riktigt som för några år sen när man såg dem. de har blivit så mycket mer kända nu, och det märks så väl på spelningarna. deär inte längre det lilla nintendobandet man såg på ogräsfestivalen i ronneby..

lördagen gick åt till mycket shopping och till kvällen lite fest hos kerstins kompis åsas vän joanna. nu blev det lite rörigt, men vi var hos joanna i alla fall. sen såg vi sahara hotnights, promoe och marit bergman. måste säga att SH gjorde mig lite besviken. det var en väldigt kort konsert med inte alls månfa låtar. under halva spelningen sänktes ljudet och det lät typ som att lyssna på radio.. promoe var  faktiskt ganska bra, han är ju som han är liksom. men kvällens höjdpunkt var MARIT BERGMAN! jag lyssnar inte så mycket på henne i vanliga fall, men konserten var jättebra! hon hade sån scen närvaro och jag tror inte att någon kunde stå still! en helt fantastisk spelning!

söndagen var inte så avancerad. jag och kerstin gick hem till åsa, sen ut på stan med tessa. efter stan blev det PIZZA :) ja, och sen var mitt malmöbesök över, jag tog tåget hem till karlskrona vid 17.28.



/martina
- i will always be your soldier


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0