kantareller!

ÅHH NEJ, JAG HAR BLIVIT FÖRKYLD!!

är det inte typiskt?! de enda gångerna man blir sjuk är oftast när man är ledig. jag har ju semester nu! jag vill inte bli sjuuuuk.. fast än så länge är jag bara lite snurrig och snorig.

häromdagen åkte jag ut till aspö och hälsade på mamma och pappa, efter att jag fått låna deras bil. fick maten serverad och slapp diska!! känns som det var längesen man hade det så bra. jag fick med mig mamma ut i skogen en runda för att plocka lite svamp. jag kände mej så otroligt skogsfin i mina nya blommiga gummistövlar :) bara dem fick mig att för en liiiiiiiiiten stund glömma alla MYGGOR! det finns ju flera miljoner! jag tror att de bildar en pakt och räknar till 1, 2, 3 innan de anfaller. för alla kommer på en och samma gång! mina armar ser jätteroliga ut, alldeles rödprickiga. liknar nästan röda hund. man måste ha tålamod om man ska ge sig ut i aspöskogarna. vi hittade faktiskt lite kantareller till mig :) jag fick hem både mammas och min fångst.

imorgon åker jag med lina och vicke till ULLARED! har inte varit där sen jag var pytteliten. kommer faktiskt inte ihåg nånting av den föregående gången. ska bli riktigt kul att komma iväg. får väl se om det är nått att ha, eller om det bara är skit. svårt att bilda sig en uppfattning när alla har så olika erfarenheter och åsikter om stället. 07.00 bär det av! då kommer lina och hämtar upp mig utanför hantverkaregatan 29!

/martina
- godis är gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0